کد خبر: ۹۷۳۸
۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

تعزیه‌خوانی در بوستان برکت

وسایل تعزیه‌خوانی آن‌قدر برای کودکان جذاب است که قبل و بعد از اتمام برنامه، با اجازه یا بدون اجازه سراغ آنها می‌روند و اندازبراندازشان می‌کنند.

همین که تغزیه‌خوانان لباس سرخ و سبز و مشکی را می‌پوشند، مردم یکی‌یکی دورشان جمع می‌شوند و حتی از یکی‌دو ساعت قبل شروع نمایش، می‌نشینند و بروبیا‌های گروه تغزیه‌خوانی را تماشا می‌کنند. با آغاز برنامه، بسیاری از حاضران در بوستان برکت، دور استخر می‌آیند تا بیننده تعزیه‌خوانی گروه «لاله‌های سرخ» باشند. 

این گروه به‌مناسبت ماه محرم پنج‌شب در بوستان برکت به اجرای برنامه پرداختند و هر شب روایتگر یکی از داستان‌ها و شخصیت‌های واقعه کربلا بودند.

نمایش تعزیه‌خوانی در بوستان برکت

محمد ابراهیمیان مدیر این گروه و کارگردان این نمایش است. او از کودکی که به تماشای تعزیه‌خوانی می‌نشسته به آن علاقه‌مند شده و از چهارده‌سالگی، گروه تعزیه تشکیل داده است.


نمایش تعزیه‌خوانی در بوستان برکت

وسایل تعزیه‌خوانی آن‌قدر برای کودکان جذاب است که قبل و بعد از اتمام برنامه، با اجازه یا بدون اجازه سراغ آنها می‌روند و اندازبراندازشان می‌کنند. تهیه این وسایل با‌توجه‌به قیمت زیادشان، یکی از دغدغه‌های گروه تعزیه‌خوانی است.



نمایش تعزیه‌خوانی در بوستان برکت

مبینا حلاج‌مقدم اولین سالی است که به این گروه ملحق شده است. او نقش حضرت‌رقیه (س) را بر‌عهده دارد. برای اینکه بتواند تعزیه را به‌خوبی اجرا کند، در اوقات فراغتش روضه‌های حضرت رقیه (س) را گوش داده و درباره زندگی آن حضرت مطالعه کرده است.

نمایش تعزیه‌خوانی در بوستان برکت

امین افشاری، علی خوش‌گفتار، پارسا بهادری و سپهر یزدانی مشغول دوچرخه‌سواری در پارک بودند که متوجه نمایش تعزیه‌خوانی شدند و همان‌طور روی دوچرخه‌هایشان در‌حال تماشای آن هستند.

* این گزارش پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۵۷ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی خادری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
1
0
سلام.من دو شب آخر اجرای تعزیه این گروه رو در بوستان برکت دیدم.خیلی عالی بودند.ولی خیلی افسوس خوردم که اطلاع رسانی از قبل نشده بود و شب های قبل رو از دست دادم.دست مریزاد به تمام شما جوانان غیور.خیلی منتظر این بودم که مطلبی از این اجراها منتشر بشه و خوشبختانه اینجا دیدم.
خداقوت
یاعلی
آوا و نمــــــای شهر
03:44